Een week door de bril van Wouter

Dinsdagmorgen kregen we een speciale opdracht: iedereen kreeg een naam en dan moest je proberen om die persoon extra veel complimentjes te geven.
Maar het moest een beetje geheim blijven, op het einde van de dag moest iedereen raden wie hem had getrokken.

Dus een tactiek kon zijn om iedereen heel veel complimentjes te geven, maar je moest het wel menen.
Het was echt heel gezellig dat er zoveel fijne dingen tegen elkaar gezegd werden.
Die dag waren er heel veel mooie sjaals of toffe schoenen en konden sommigen héél goed schaken of tekenen en waren er super goede voetballers!
Misschien moeten we elke dag zo'n geheime missie doen :-) !

Nieuwe drukjuf!

 

Vanaf deze week is er een nieuwe drukjuf.  
We weten niet juist hoe we haar naam moeten schrijven, maar het klinkt als Ushi of Oesje en haar eerste les was isomo-druk.

Ik vind dat zelf niet zo'n leuke druk omdat de isomo zo hard korrelt,
maar veel andere kinderen vonden het wel tof.

Over ridders en treinen...

 

Vorige week hadden we een presentatie van onze onderzoeken over de geschiedenis.
Iedereen had zelf zijn thema mogen kiezen als het met tijd te maken had.
Ik had gekozen om rond de geschiedenis van de treinen te werken. Anderen hadden over Anne Frank, over de stad in de Middeleeuwen, de eerste boeren, geschiedenis van de paarden...
Iedereen moest een tijdslijn maken. Ik had  een treintje bij dat zelf kon rijden en dat trok veel aandacht.
Andere kinderen hadden dingen bij om te laten proeven of hadden een spel gemaakt zodat de bezoekers konden meespelen.
Er waren heel wat ouders en grootouders komen kijken en dat was wel heel leuk om dan onze uitleg te kunnen geven.

Wel een beetje jammer dat we niet bij onze klasgenootjes konden gaan kijken. Maar wel heel fijn dat we ons eigen onderzoek konden laten zien.

 

Geschreven door Wouter